fysiotherapie Vergoedingen

Wanneer worden fysiotherapie en oefentherapie vergoed?

Fysiotherapie vergoedingen

Op deze pagina vind je informatie over vergoedingen voor fysiotherapie en oefentherapie vanuit je zorgverzekering. Onze keurmerk fysiotherapiepraktijk heeft goede contractafspraken met alle zorgverzekeraars in Nederland. Wij denken graag met je mee en adviseren je om goed naar je aanvullende verzekering voor fysiotherapie te kijken. Stem je aanvullende verzekering af op je zorgwensen.

Wat wordt vergoed uit je basisverzekering?

Vergoeding tot 18 jaar

Kinderfysiotherapie

Vergoeding

Eigen risico

Chronische aandoening*

Ziekenhuis opname

Overige Kinderfysiotherapie

18 behandelingen

Nee

Voor kinderen tot 18 jaar worden de eerste 9 behandelingen van fysiotherapie, kinderfysiotherapie, oefentherapie en kinderoefentherapie uit de basis verzekring vergoed. Daarna worden er maximaal 9 extra behandelingen vergoed. In totaal gaat het dus om 18 behandelingen en gaat niet tenkoste van het eigen risico. Een uitzondering wordt gemaakt voor kinderen met een chronische aandoening*. In dat geval worden alle behandelingen vergoed uit de basisverzekering, onder voorwaarde dat de aandoening op de lijst met chronische aandoeningen staat.  Een chronische aandoening betekent dat de aandoening op de Chronische Lijst moet staan. Vraag je fysiotherapeut of jouw kind een chronische aandoening heeft. Bij een chronische aandoening heb je een verwijzing nodig van een arts.

Vergoedingen vanaf 18 jaar

Vergoeding

Eigen risico

Chronische aandoening*

Vanaf de 21ste behandeling

Ziekenhuis opname:

Incontinentie:

Eenmalig 9 behandelingen

Artrose heup knie:

Eenmalig 12 behandelingen in 12 maanden

COPD:

Startjaar: Groep A: 5 behandelingen, Groep B1: 27 behandelingen, Groep B2 70 behandelingen, Groepen C en D: 70 behandelingen.
Onderhoudsjaar: Groep A: 0 behandelingen, Groep B1: 3 behandelingen, Groep B2: 52 behandelingen en Groep C en D: 52 behandelingen.

Parkinson:

Zorgverzekeraars: ASR, Avero, De Amersfoortse, Ditzo, DSW, FBTO, Ik!, Interpolis, In Twente, Kiemer, PNO Zorg, ProLife, ONVZ, OZF, Stad Holland, VvAA, YouCare, ZieZo

Claudicatio:

37 behandelingen bij graad 2 binnen 1 jaar.

Ja

Fysiotherapie voor volwassenen zit niet in de basisverzekering. Alleen onder bepaalde omstandigheden en uitzonderingen wordt fysiotherapie vergoed vanuit de  basisverzekering, zoals; fysiotherapie bij aandoeningen die op chronische lijst* staan, fysiotherapie in het ziekenhuis na een operatie of behandeling en urine-incontinentie. Als je een chronische aandoening hebt, worden de benodigde behandelingen in veel gevallen dus vergoed uit de basisverzekering. Wel is het zo dat de basisverzekering fysiotherapie dan pas vergoed vanaf de 21e behandeling. Dit wil zeggen dat je de eerste 20 behandelingen zelf betaalt. Hiervoor zou je in feite gebruik kunnen maken van je aanvullende zorgverzekering. Vanaf de 21e behandeling krijg je vergoeding uit de basisverzekering. Let wel op: voor zorg uit de basisverzekering geldt het eigen risico. De eerste 20 behandelingen betaal je maar één keer per aandoening. Het eigen risico betaal je ieder jaar. Het is afhankelijk van uw aanvullende pakket hoeveel behandelingen (of bedrag) u vergoed krijgt.

Wat wordt vergoed uit je aanvullende verzekering?

Vergoeding Fysiotherapie en Oefentherapie

Fysiotherapie en Oefentherapie worden vergoed uit de aanvullende zorgverzekering. Dry Needling, Echografie en Shockwave-therapie zijn bij ons onderdeel van een fysiotherapeutische behandeling en worden aangevuld met diverse mobilisaties en oefeningen. Hoeveel in uw situatie vergoed wordt, kunt u terugvinden in uw polisvoorwaarden of bekijk hier alle vergoedingen voor fysiotherapie en oefentherapie vanaf 18 jaar.

Onvoldoende aanvullend verzekerd?

Ben je onvoldoende aanvullend verzekerd? Of komt je behandeling niet in aanmerking voor vergoeding door je zorgverzekeraar, dan ontvang je van ons een factuur via Infomedics.  De kosten van een behandeling kun je vinden op onze tarievenlijst. Wij denken graag met je mee en adviseren je om goed naar je aanvullende verzekering voor fysiotherapie te kijken. Stem je aanvullende verzekering af op je zorgwensen.

Albertine Vijge

Secretaresse

Jessica Verschoor

Secretaresse

Stel je Vraag

Waarmee mogen wij jou helpen? Wil je informatie over onze diensten, je zorgverzekering of heb je een andere vraag? Voel je vrij om ons te bellen of gebruik ons contactformulier.

Afspraak afzeggen?

Heb je een afspraak gemaakt maar ben je toch verhinderd? Zeg je afspraak dan 24 uur van tevoren telefonisch af. Zo kunnen wij anderen ook snel helpen. Bel ons maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 16:00 uur.

Groepsles afzeggen?

Meld je tenminste 8 uur voor de start van je les telefonisch af. Bel ons maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 16:00 uur. Je lidmaatschap een maand of langer pauzeren? Meld dit dan een maand van tevoren bij je fysiotherapeut.

Gevonden op
Onderwerp